شنبه، شهریور ۰۷، ۱۳۸۸

بخوان، کیهان بخوان!





از جمله ی تفاریح ناسالم و در عین حال ریاضت‌های مازوخیستی اما لازم، یکی مطالعه ی ستون کیهان و خوانندگان است. آن جا که کیهان با خوانندگان خود به وحدت می‌رسد (خوانندگانی با نام‌های یک هموطن، یک شهروند، یک خواننده ی کیهان، یک استاد دانشگاه، یک دانشجو، ...)، و هر دو سه خط یک بار، میان درخواست‌های معیشتی و روزمره، خط مشی‌های سیاسی و تحلیلی خود را بازگو می‌کند، چنان که گویی این همه امکانات رسانه ای که انحصارا در دستان او است هنوز کافی نیست.

خواندن قسمت‌هایی از این ستون در آغاز هفته کمک می‌کند علاوه بر داشتن هفته ای مفرح و شاد، از دل این واگویه‌ها و درددل‌های "مردم"، به آگاهی درباره ی عالم هستی و وقایع احتمالی آتی آن نیز دست یابیم:



¤ با وجودي كه غائله آفريني آمريكا و انگليس عليه نظام اسلامي، با هوشياري مردم فعلاً خاموش شده است. اما توطئه هاي آن ها ساكن نخواهد ماند. به خصوص اينكه از اين آشوب ها تجربه كسب كرده اند و به مزدوران خود در داخل اميدوار هستند. به همين دليل بايد چشم فتنه را كور كنيم.

¤ از زماني كه شجريان نسبت به كشور و مردم بي مهري كرد و همراه دشمنان بيگانه شد، ديگر هيچ علاقه اي به شنيدن صداي او ندارم.

¤ فتنه اي كه با همكاري مشترك منافقان، اصلاح طلبان و سلطنت طلبان ايجاد شد، سه دليل فلسفي دارد؛ نفاق، عدم برخورداري از غيرت و عرق ملي و فقدان ولايت محوري.

¤ از روزنامه خوب كيهان به خاطر افشاگري هاي به موقع و دقيق و با سندشان تشكر مي كنم.

¤ برقراري امنيت در كشور يكي از مهم ترين مسائل است. اما اين امنيت برقرار نمي شود، مگر اين كه ليدرهاي اصلي آشوب هاي اخير محاكمه شوند. چون در غير اين صورت امكان برگزاري مجدد چنين آشوب هايي توسط آنان وجود دارد.

¤ انشاء الله كه قوه قضائيه در مقابل آشوبگران كوتاه نيايد تا شاهد جري تر شدن آنها نباشيم.

¤ از دولت تقاضا مي شود كه رابطه با انگليس قطع شود. چون اين رابطه نه تنها هيچ سودي براي ما ندارد، بلكه راه را بر توطئه آن كشور بازگذاشته است.

¤ اين روزها جنگ احزاب به راه افتاده است. در قرآن و در سوره احزاب آمده است كه در چنين جنگي فقط بايد به خدا توكل كرد و جلو رفت. انشاء الله رئيس جمهور، همان طور كه در 4 سال گذشته توانست بر هياهو سالاران پيروز شود، با توكل به خدا بازهم پيروز خواهد شد.

¤ چطور يك طلبه سيرجاني به خاطر مطالبه يك امر حق اين گونه مورد برخورد دستگاه قضايي قرار مي گيرد. اما افرادي كه با اقدامات و حرف هاي خود امنيت و استقلال كشور را به خطر انداخته اند، از هر محكمه اي آزادند؟

¤ در شهرستان اصفهان روزنامه كيهان به سختي يافت مي شود، به طوري كه در غالب باجه ها در همان يك ساعت اول كيهان تمام مي شود.

¤ از افرادي كه معتقدند، به اعتراف كنندگان دادگاه هاي آشوب ها قرص روان گردان خورانده اند تا مثل بلبل اعتراف كنند، سؤال دارم كه آيا به مادلين آلبرايت وزير امور خارجه اسبق آمريكا كه به خاطر كودتاي 28 مرداد از مردم ايران عذرخواهي كرد، يا همين دولت فعلي آمريكا كه ضمن اعتراف به دخالت در امور داخلي و ايجاد آشوب، دولت احمدي نژاد را به رسميت شناخت، يا سفير اتحاديه اروپا در تهران كه در مراسم تحليف رئيس جمهور شركت كرد نيز قرص روان گردان خورانده اند؟ تا سيه روي شود هر كه در او غش باشد.

¤ از صدا و سيماي اسلامي و ولايتمدار انتظار نمي رفت كه در برنامه اي به نام راه فيروزه اي يك مرد آموزش دوخت دامن دهد. از مسئولين رسانه ملي تقاضا مي شود كه در اين گونه موارد دقت لازم صورت گيرد.

¤ انتصاب آقاي لاريجاني به رياست قوه قضائيه را تبريك مي گويم. اميد است، هرچه سريع تر، همان طور كه خودش قول داد، قانون شكنان را محاكمه كند و مفسدان اقتصادي را معرفي نمايد تا دل مردم ايران شاد شود.

¤ اگر با مسببان فتنه هاي اخير كشور به طور جدي برخورد نشود، آنها بازهم شيطنت هاي خود را تكرار خواهند كرد.

¤ با توجه به اين كه آيت الله جنتي هم درباره لزوم دستگيري و محاكمه سران اغتشاشات صحبت كرد، قوه قضائيه باز هم نمي خواهد هيچ اقدامي كند؟

¤ از قول ما مردم دلسوخته ايران بنويسيد خدا لعنت كند سردمداران ، محركين، برنامه ريزان، فرماندهان و مسببين پيدا و پنهان داخلي و خارجي آشوب هاي اخير خياباني در سه ماه گذشته كشورمان را كه پيروزي انتخابات را براي 25 ميليون راي دهنده به دكتر احمدي نژاد و شيريني انتخابات را براي 40 ميليون راي دهنده و شركت كننده در انتخابات و نقش سازنده حضور مردم را براي 70 ميليون ايراني شرافتمند تلخ كردند و متاسفانه هنوز هم ژنرال هاي شناخته شده و پلاك دار داخلي اين آشوب ها زير لواي شعارها و ادعاهاي بي اساس و كذب خود مبني بر انقلابي بودن همراه امام بودن و سوابق انقلابي و مبارزاتي و ... پا روي خون مطهر شهدا و امام شهدا مي گذارند و با نامه پراكني بر التهابها مي افزايند.

¤ چرا بايد آقاي ميرحسين موسوي با همه كارهاي خلاف قانون خود هنوز در مشاغل خود باقي باشد. فردي مثل ايشان وقتي مورد حمايت بيگانگان و افراد ضدانقلاب مثل رضا پهلوي و مسعود رجوي قرار گرفته حضورش در مجمع تشخيص مصلحت نظام زير سوال است.

¤ از رئيس جديد قوه قضائيه درخواست دارم عوامل اصلي اغتشاشات اخير را كه براي ملت ايران شناخته شده هستند به پاي ميز محاكمه بكشاند. اگر به هر دليل عوامل ياد شده محاكمه نشوند مسئولين قضا در پيشگاه خداوند متعال بايد پاسخگوي خون هاي به ناحق ريخته شده باشند.

¤ برخي استاتيد دانشگاه آزاد سركلاس درس عليه آقاي احمدي نژاد رياست محترم جمهوري صحبت مي كنند. و كلاس هاي درس را تبديل به كلاس تخريب شخصيت ايشان كرده اند خدا مي داند اين پول هاي شبهه ناك كه بعنوان برگزاري و اداره كلاس درس وارد زندگي اين اساتيد ميشود چه پيامدهايي خواهد داشت.

¤ هر سال در ماه مبارك رمضان، در شبكه هاي صدا و سيما در جست وجوي ربناي شجريان بوديم. اما امسال به خاطر كارهايي كه اين خواننده كرد، ديگر نمي توانيم صداي او را بشنويم و در هر شبكه اي كه مي شنويم دارد ربناي شجريان را پخش مي كند، كانال را عوض مي كنيم.

¤ صحبت هاي اخير آقاي هاشمي در مجمع تشخيص مصلحت مثل غلبه عقلانيت بر احساسات در رفتارهاي سياسي و تسليم رهبري بودن ارزشمند بود ايكاش ايشان زودتر اقدام به چنين موضع گيري مي كرد.

¤ هاشمي رفسنجاني مردم را به پيروي از رهبر انقلاب دعوت كرده است. از ايشان سؤال دارم كه مگر مردم تا به حال از رهبري پيروي نمي كرده اند؟

¤ صحت جريان شناسي و دشمن شناسي كيهان طي دهه هاي اخير را در قضاياي پس از انتخابات دهم كاملاً حس مي كنيم و بر اين تيزبيني و هوشياري كيهان احسنت مي گوييم. از كيهان مي خواهيم كه به لايه هاي پنهان قدرت و نفوذ و اثرگذاري آنها بيشتر پرداخته شود.

¤ با توجه به اظهارات رئيس محترم قوه قضائيه در مراسم توديع و معارفه ، از ايشان عاجزانه مي خواهيم كه براي اثبات ادعاي خود در برخورد با متخلفين نسبت به احضار و بازجويي و برخورد عادلانه با مهدي هاشمي قاطعيت لازم را اعمال نمايند.

¤ در هيچ جاي دنيا مرسوم نيست كه عوامل اصلي برانداز نظام آزاد باشند و تشكيلات سياسي راه اندازي نمايند و از آن طرف افراد مياني و پادو بازداشت و محاكمه شوند. با اين همه اسناد و اعترافات و پي بردن مردم به اصل ماجرا چرا مسببين اصلي توطئه و خائنين به ملت بازداشت و محاكمه نمي شوند.

¤ با وجود اعترافات متهمان چرا به اتهام سران فتنه رسيدگي نمي شود تا كي ملت بايد هزينه هاي 18 تيرها و 30 خردادها را بپردازند. تسامح دستگاه قضايي در برخورد با سران فتنه وآقازاده ها گناهي نابخشودني است.

¤ به مجريان برنامه افطار شبكه 2 تذكر دهيد اينقدر به تملق گويي از فرد مطرودي چون شجريان نپردازند.

2 comments:

shirin گفت...

این ها یک عده دروغگو و مزدورن چه انتظاری داری برادر من از کیهان لجن پراکن؟

sdrsd گفت...

انتظاری ندارم، در واقع آن چه باید انتظار داشته باشم را در آن می‌جویم.